TESZT – Continental Terra Speed ProTection

TESZT – Continental Terra Speed ProTection
2024-07-01 Tekerni mentem

Írta és tesztelte:

Hollender Dominik, Szeged

Alig több, mint egy hónapja kaptam tesztelni a Conitnental Terra Speed TR típusú gravel gumiját a Lendület Kerékpárszaküzlet jóvoltából, ezalatt sajnos csak kb 250km tudtam belegurítani, de ezalatt egész jól megismertük egymást. A tesztgumi a 45mm széles, az elérhető legballonosabb verzió volt (35 és 40mm széles is elérhető)

Irány a végtelen, de gyorsan

A Stevens STRADA típusú eredetileg fitnesz kategóriájú kerékpáromra került, aminek eddig is feszegettem a határait, mert a társaság, akikkel bringázni járok inkább montisokból áll, de én általában állom a sarat velük! Legalábbis eddig álltam, de ne szaladjunk ennyire előre!

A kerékpár gyári gumija Continental , ami aszfalton csodálatos, de amint elfogy a kőolajszármazékos útfelület, nagyon hamar feladja, már egy kicsit laza talajon is. A gyári szettet így elég hamar Schwalbe SmartSam váltotta, kb. a másik véglet, ezzel aszfalton égettem el a szükségesnél sokkal több zsíros kenyeret, valamint a kopása is jelentős volt. Ekkor jött a lehetőség – köszönet érte, – hogy kipróbáljam a Conti új gravel gumiját a Terra Speed TR-t, persze a gumi oldalfalán csupa nagybetűs a TERRA SPEED.

Három a magyar igazság

A csere utáni első benyomásom az volt, hogy: – Hűűű, de erős vagyok, haladok ezerrel! Persze ez is igaz, de a SmartSam – Terra Speed csere után tényleg durván érezhető a gördülési ellenállásban a különbség. Ez egy nagyon gyors gumi. A későbbi kilométerek során sokszor elfogyott az aszfalt, azt kell mondjam, hogy meglepő a tapadása a laza útfelületeken, füvön, árkon-berken át. Mármint számomra volt meglepő, mert a gumi felületén csak kb 1mm magasságúak a bütykök, a titok nyitja valószínűleg a bötykök számában rejlik, valahogy a sokkicsisokramegy analógiáján. Ezekkel a gumikkal bátran megyek a montis pajtásokkal a Szeged környékén fellelhető összes terepen (persze itt a legdurvább kaptató a Tisza vagy Maros töltésének az oldala, de azért földút, homok, ártéri erdei ösvény akad bőven) aszfalton meg mehetek előre a többiek elől fogni a szelet, ha már ilyen erősnek érzem magam, nagyon élvezem 🙂

A következő kellemes meglepetés az volt, hogy kicsit csökkentve a guminyomást – és növelve a döcögős utak kényelmét – alig változik a gumi, ezáltal az én gyorsaságom, a kollégáim kitettek magukért a gumikeverék fejlesztésekor (vegyész vagyok). A Black Chili fantázianevű keverék a tapadás, gördülési ellenállás és a kopásállóság elvileg egyedülálló összjátékát nyújtja, az első kettő meggyőzött, a harmadik meg majd kiderül, persze egyelőre még nyoma sincs a kopásnak, de ehhez nem is mentem még eleget vele.

Elemében

Az egyetlen hibája talán, hogy a saras felületeken már kevés (tudom, tudom, ki az az állat…) Sajnos a mostani monszunévszak nem volt túl kegyes a környékbeli földutakkal, sajnos sokszor sárban is „teszteltem” a gumiszettet. Persze nem reális az elvárás, de a teszt azért teszt, hogy minden tapasztalatot megosszak: sárban a tapadás nagyon lecsökken, és a gumi öntisztulása sem az igazi.

Visszatérve a teszt elején elhangzottakhoz, a Conti Terra Speed a szürke és unalmas fitnesz/urban bringából izgalmas szürke all-roundert varázsolt, most már tényleg kijár a Stevens MULTIstrada elnevezés a kerékpárnak, lehet, hogy írnom kellene a hamburgi gyártónak is?

Összefoglalva mindezt:

Kiknek nem ajánlom? Talán azoknak, akik sokat járnak szilárd útburkolatot nélkülözve, olyan helyeken, mind SorokSÁR, SÁRvár, vagy BőSÁRkány. Valószínű, hogy a SÁRa nevű csajoknak sem ez az igazi választás.

Kinek ajánlom? Mindenki másnak, akinek csak befér a villái közé! A következő szettem simán ugyanez lesz, esetleg a Terra Trail, aminek az oldalsó bütykei nagyobbra nőttek!

Üdv mindenkinek:           Dominik (46 éves, 42 éve bicajozik)