fbpx

Alaposan leteszteltük az ABUS legújabb sisakját! Lássuk, hogyan vizsgázott.

Alaposan leteszteltük az ABUS legújabb sisakját! Lássuk, hogyan vizsgázott.
2016-08-05 Tekerni mentem

abus invizz ascent

A korábbi modell – ABUS In-Vizz – jelentette az alapot a fejlesztésekhez, mely a bemutatás évében Eurobike Gold díjat nyert, s azóta is számos design és tesztgyőzelmet zsebelt már be. Az a sisak annyira megtetszett, hogy az elsők között voltam, aki beszerezte a bukót, így azóta is a ruházati flottámban szolgál, ezért különösen kíváncsi voltam az újításokra.

IMG 2834 IMG 2839

 

Amellett, hogy mindkét modell nagyon tetszik és nagyon kényelmesek, nem utolsó sorban praktikusak is. Megítélésem szerint elsősorban országúti felhasználásra tervezték, de én legalább annyit használtam már terepkerékpározásra is. Főképp az újabb modell az ASCENT formája olyan, hogy volt, aki megjegyezte mennyire halad a korral és emlékeztet a ma oly trendi, áramvonalas sisakok sorába. (Pl. Casco, Uvex). A szemüveg integrálása egyetlen más gyártónál sincs ilyen kényelmesen és praktikusan megoldva, mint az ABUS In-Vizz sisakok esetében, mert úgy is „előcsalható”, hogy hozzá sem kell érni a szemüveghez. Induláskor nem kell külön a szemüveggel is vesződnünk, mert a sisak által mindig velünk van. Nem ejtjük le, nem kell keresnünk, hogy hova tegyük el, ha épp nem indokolt a használata, nem veszítjük el, nem ülünk rá, nem karcoljuk össze a szokásos módokon, … , és még sorolhatnám.

13381 IN-VIZZ Ascent red comb 5 13381 IN-VIZZ Ascent red comb 1 13381 IN-VIZZ Ascent red comb 2 13381 IN-VIZZ Ascent red comb 3

 

Amikor kell, ott van egy kézmozdulatra. A legnagyobb előnye, hogy annyival van messzebb van az arctól, hogy soha nem párásodik. Ez óriási előny a klasszikus szemüveges megoldásokkal szemben. Terepen ahol sokszor kell lépésben haladni, erőlködve, izzadva felfelé ahol rendszeresen bepárásodik a normál szemüveg, na ott ez nem!!! Ha ehhez hozzávesszük, hogy még csere lencsék is elérhetőek hozzá (sárga és átlátszó színben) és azokhoz tároló tokot is kapunk, akkor még a felhasználási tartománya is jelentősen kibővül. A lencse cseréje nem körülményesebb, mint egy hagyományos szemüvegnél, ezáltal a tisztítása sem. A narancs erdőben vagy nagy fényváltozású bevetéseken tud kontrasztosabb képet adni, tehát jól megfelel napfényen és félhomályos erdőben is ha ki-be kell váltani. A füst lencse természetesen sok napfény esetén a leginkább megfelelő, elsősorban országútizás közben találkozhatunk, de én terepen is használtam úgy, hogy egy narancs lencsés szemüveget viseltem és a sisak lencséjét csak akkor toltam le elé ha nagyon kellemetlenül sok napfényt kaptam szembe. Erről jut eszembe, hogy akinek optikája van, az is fel tudja venni ez alá egy az egyben. Tudom, mert kipróbáltam. Azt hozzá kell tenni, hogy ez a szemüveg nem ér le annyira, mint egy hagyományos szemüveg.

Mint azt említettem, szerintem az országúti kerékpáron felvett testhelyzet felel meg igazán neki. A másik észrevétel, hogy a szemüveg a sisak elejében foglal helyet a sisak két rétege között, ami által a szellőzése kicsit nehézkesebb, persze csak akkor, amikor nem használjuk a szemüveget. Ez is inkább az országút irányába mutat, nagyobb a sebesség, nagyobb az áramlás, elégségesebb a hűtés. A beépített szemüveg és az ehhez szükséges kialakítás miatt természetesen kissé nehezebb is. De külön-külön ugyanide jutunk el. Így viszont… az előnyöket korábban felsoroltam, nem is kell, hogy tovább folytassam.
Már majd megfeledkeztem, de még egy nagy előnye eszembe jutott. A klasszikus szemüvegeknél gyakran előfordul, hogy a szárvég egy hosszú futam alatt elkezdi nyomni a fülek környékét. Vagy azért mert eleve olyan szorítós, vagy azért mert a sisak, avagy a sisak pántja odanyomja. Na, ez itt nem fordulhat elő.

Ladányi Miki
kerékpáros nagykövet

A teljes ABUS sisak palettáról bővebben ITT olvashat.