fbpx

A legkritikusabbak tesztje | Continental Ruban gumiabroncs

A legkritikusabbak tesztje | Continental Ruban gumiabroncs
2021-05-17 Tekerni mentem

Vélemények a legújabb Continental kerékpáros gumiabroncsról!

Nem vitatható, hogy a vezetési élmény alapjait határozzák meg a jól megválasztott gumiabroncsok. Ha nem jó gumi mellett döntünk, akkor a kerékpáros túránk fárasztóbb lehet, mint gondolnánk.*
Az idei évben egy egyedülálló lehetőséget tudtunk biztosítani boltjaink számára, miszerint egy új MTB gumiabroncsot tesztelhettek. A tesztprogramnak köszönhetően kereskedőink friss képet kaphattak a piacon lévő újdonságokról, aktuális trendekről, illetve megtapasztalhatták a Continental Ruban gumi előnyeit, hátrányait, és összehasonlíthatták más kerékpár abroncsokkal.

Olvasd el kerékpáros partnereink tapasztalatait, hogy könnyedén megtalálhasd az igényeidhez legjobban illő gumiabroncsot.

 

Continental Ruban | SUV All-rounder, avagy külvárosi mindenes

RUBAN nevet a gyártó egy mozaikszóként alkotta meg a Rural és Urban összevonásából, amellyel azt kívánja sugallni, hogy jó választás aszfalton és terepen egyaránt. A városi ingázáshoz, vagy munkavégzéshez éppúgy kitűnő, mint a hétvégi terephez. Ebből az következik, hogy a hegyekhez vezető – beton- úton is bátran tekerhetünk, nem hiányolva a kényelmet. Az aszfaltos utat elhagyva a döngölt keréknyomon már érezhetővé válik a mintázat előnye, sőt a terepre érve elkezdenek a futófelület külső peremén lévő magasabb bütykök is kapaszkodni, ezzel kellő stabilitást kölcsönözve a kerékpárosnak.*

Partnereink véleménye:

„Kifejezetten a hegyikerékpár ágazat számára fejlesztették ki, egy defekttűrő réteggel látták el, amely teljes egészében körülöleli a gumit…megakadályozva annak könnyű sérülését. A maximális hatás érdekében kombinálták a ProTection-t a BlackChili Compounddal, amelynek eredményeként sokoldalú, könnyű és vonzó kialakítású gumit kapunk.”

Ebike2go /Budapest/


„Bár voltak fenntartásaim, de nagyon tetszett!
…nagyon jól betapadt még az apró kavicsos részeken is, nem is beszélve a sáros ösvényekről. Attól tartottam, hogy majd nem fordul ki a sár a bütykök közül, de ezzel sem volt gond. Tök jól gördül és jól irányítható…”

 Agárdi Kerékpár /Agárd/

 

„A meglepetés a kevés menet zaj, a mintájához és a szélességéhez képest „csendes” volt.
Füves terepen is  jól viselkedett nem csúszkált, kényelmes és fékezésnél is jól szerepelt. Kipörgetni nem nagyon sikerült terepen, ami ismételten pozitív.”
Összesen megtett kilométer: >140 km

Reménykerék Kerékpár Szerviz /Szeged/

 

 „Ruban látványosan több bütykökkel rendelkezik. A középső vonala meglehetősen sűrűn tűzdelt, ami remek gördülést biztosít. …és azt sugallják, hogy ez a gumi nem sokat fog csúszkálni döntött kanyarokban, és nyomvályús, vízmosásos szakaszokon sem kell attól tartani, hogy ne tudnánk kijönni a mélyebb részekből.
„A Ruban igazából sehol nem jött zavarba, csak olyan részeken, ahol már a fizikai határait súrolja az ember.
És a poén most jön: Ezt a gumit a Conti úgy definiálja: SUV-Allrounder. Szabad-fordításban: külvárosi mindenes.. „Ne már…” Igen, ez felmerülhet bárkiben: Miért kellene egy „külvárosi” guminak ilyen minta? Hát azért, hogy egy bringával mindenhova eljuss. Úttalan utakra is. Nagy komfortérzettel és tökéletes tapadással, hiszen a 29*2,3-as méret rengeteg „rugózó” levegőt sűrít magába, és mindent elnyel.

 eBike.hu /Budapest/

 

Dióhéjban nem találtam olyat, amiben megbukott volna, a nagyon sarat nem igazán szereti, de jól tapad és haladós mind terepen, mind úton. Sok guminál volt/van az az érzésem, hogy elveszti tapadását bizonyos szituációkban, főleg kanyarokban döntve. Ez a gumi ebben múlta messze fölül az eddig használtakat. Az első benyomás aszfalton ért, nagyon meglepett hogy az első méreteken ahogy döntöttem, stabil volt vele a bicikli. … Defektállóságra ez idő alatt csak egy kis szúrást tapasztaltam, egy tüske már majdnem az oldalfal felé szúrta át. Ennek ellenére sok éles követ is elkaptam, nem kíméltem, de nem volt egyáltalán gond.

Sportcentrum Excelsior /Miskolc/

 

„…aszfalton, nyugis tempóban, túra jelleggel kényelmes és csendes gumi, de gyors megindulásokra nem annyira alkalmas. Homokban nagyon nem találta a helyét. Egyenesen még csak-csak de pici nyomvályúban vagy puha talajú rézsűkön csúszkált a hátsója nagyon. Sajnálom, hogy nem tudtam köves-sziklás terepen kipróbálni, tippjeim szerint sokkal jobban viselkedne ott, de itt alföldi homokban inkább a Maxxis Ikon és a Continental RaceKing a nyerő egy karbon montin.”

 Bringabarát /Kiskunfélegyháza/

 

„… első benyomásra is szimpatikus volt. A középső sávon sűrűn elhelyezkedő mintázat kisebb gördülési ellenállást, a szélein a ritkább mintázat terepen, kanyarokban, és laza talajon jó tapadás engedett sejtetni. Közel 400 km-t tettem meg a gumival nagyságrendileg 50-50% aszfalt és erdőben (földes, sziklás, gyökeres és agyagos talajon) Az erdei földes utak kellemesen feláztak így felniig süllyedtünk a sárba, de ilyen talajon is egészen jól kapaszkodott, és ami nagyon tetszett, hogy a sár az nem tapadt meg a minták között. Szinte ahogy elhagyta a talajt a gumi úgy szórta ki magából a sarat. A felázott agyagos talajon ugyan így viselkedett, bár véleményem az hogy ilyen terepen nincs olyan gumi ami ne szedné össze. Összegezve egy nagyon jó kompromisszum, ha valaki városban és a hegyekben is rendszeresen használja a kerékpárját.”

Multibringa /Dabas/

 

„Erősített oldalfal elég vágásbiztos, ennek köszönhetően a köveket jól bírta. Oldalfal biztosítja a kellő kanyarstabilitást, rendkívül puha mintázat, jelentős gördülési ellenállás.
Előnye: laza murvás közegben rendkívüli tapadás, különösen kanyarban szinte „felboríthatatlan””.

Györe kerékpár /Cegléd/

 

„Continental vadonatúj modellje új vegyes-használatú külsője a Ruban egy igazi mindenes. Kiváló vegyes használatra épített mintázattal. Nem egy sportgumi, nem is egy városi gumi. …városon át el a terepre, a mintázat teljesen ezt adja. Akár amatőr sportolásra is jó lehet. Maratonokon gyakran kivezetnek az erdőből aszfaltos szakaszokra döngölt földutakra, ezért ott igen vegyesen használható a gumi. Óriási előnye, hogy a középső mintasor olyan sűrűn van letéve, hogy nagyon kicsi gördülési ellenállással képes menni kemény talajon, aszfalton, viszont igen határozott nagy bütyöksort tettek a két oldalára, ezáltal terepen képes a lazább talajon leérni az oldala ezáltal a kapaszkodó és fékező képessége, de főképpen a kanyarodó képessége nagyon jó. A gumi nem könnyű, de ebben a kategóriában nem az az elsődleges szempont.”Összesen megtett kilométer: 70 km

Hajtány kerékpár /Budapest/

 

„A szerelés könnyen ment, szépen fut és 1-2 mm kilengése van. A felnire már elsőre szépen körben kifekszik, nem kellett  küzdeni vele. Belsővel használtam 3 bar nyomással. Nagyobb részt aszfalton, de volt terep is. Kemény döngölt murvás és köves terepen is. Aszfalton nagyon stabil. Terepen felfelé nincs gond szépen mászik nem csúszott meg, még kiállva sem. Lefelé: kanyarodása jó szépen tartja az íveket emiatt kiszámítható, stabil. A fékezése nem határozott emiatt időben kell fékezni mert lecsúszik az ívről. A nagy mintázat miatt folyamatosan veri ki a köveket. Első sorban vegyes felhasználásra ajánlanám ott is inkább murvás döngölt utakra, nem agresszív terepre. De aszfalton sem vall szégyent. Olyan igazi mindenes.”

Szigeti kerékpár /Budapest/

 

Tapasztalatom minden tekintetben pozitív. Könnyedén kézzel fel tudtam szerelni. Nagyon jó mászó képességgel rendelkezik minden fajta talajon. Lefeléken, kanyarokban nagyon stabil soha nem csúszott meg. Kopás alig látszik a gumi mintázatán.  Egyik legjobb gumi, amit valaha használtam, csak ajánlani tudom.” Összesen megtett kilométer: 2000 km

Greenzone kerékpárüzlet /Keszthely/

 

„…többnyire aszfalton magas nyomással használtuk, a magas minta ellenére kedvezően „fogyaszt” vele a kerékpár, nagyon kellemes jól kihasználható köpeny. Semmi negatívumot nem tudunk róla mondani.” Összesen megtett kilométer: 200 km

Nelson bike /Veszprém/

 

Ha kipróbáltad az új Ruban gumiabroncsodat, írd meg Te is mit gondolsz a termékről, ezáltal segíthetsz más tekernimentem.hu-látogatónak is a vásárlási döntésük meghozatalában.

Sok-sok kerékpáron töltött kilométert kívánunk!

 

* Forrás: Ebike2go