TESZT – Black Jack Ready 21

TESZT – Black Jack Ready 21
2018-01-23 Tekerni mentem

 

A Speed-Way Kerékpárüzlet készített egy tesztet Black Jack Ready 21 kerékszettről:

Egy kiváló mindenes!

A sportolásra alkalmas kerékpárok egyik legmeghatározób eleme a kerék. Manapság nagyok sok elvárást, összetett követelményeket támasztunk feléjük:

  • megbízható belső nélküli használat. A kedvező futásteljesítmény és a felütéses defektek kiküszöbölése érdekében általános tendencia a hagyományos külső + belső rendszerek leváltása Tubeless üzemre.
  • alacsony tömeg. Ez nem csak a kerékpár össztömegét vizsgálva érdekes, a kerekek esetén hatványozott előnyökkel jár főleg olyan szakágak vagy kerékpározási stílus esetén, ahol a kerékpár és így a kerekek jó gyorsíthatósága kiemelt szempont. 
  • kompatibilitás a különböző tengelyátmérőjű és szélességű vázakkal. Mivel ezen a téren az utóbbi néhány év nagy változásokat hozott, főleg a középkategóriától indulva (normál gyorszárak elhagyása az átmenő tengelyes rendszerek miatt, papucsszélesség növelése), így szempont lehet a különböző vázkialakítások felé meglévő kompatibilitás.

Ha ezeket a kívánalmakat egyszerre, egy kerékben szeretnénk érvényre juttatni, bizony mélyen a pénztárcánkba kell nyúlni. Vagy talán mégsem? Ezért is kértük, és kaptuk meg tesztelésre a Black Jack Ready 21 kerékszettjét, mert a paraméterei alapján – mivel teljesítette a korábban felsorolt kívánalmakat – nagyon kedvező áron válhat versenyképes megoldássá. 


Technikai jellemzők:

Felni alapanyag: aluminium 6063
Felni szélesség/magasság: 25 mm / 15.7 mm
Küllök: 28 darab, duplán húzott
Fűzés: 3 kereszt
Küllőanya: aluminium

Első agy: 2 db ipari csapágy
Hátsó agy: 4 db ipari csapágy
Tárcsarögzítés: IS 2000 (6-csavaros)
kazettatest: aluminium

Kompatibilitás: Shimano/Sram 9-/10-/11-sebesség

Első tengely: 5/9/15 x 100 mm 
Hátsó tengely: 5/10 x 135 mm, 135/142 x 12 mm

Tömeg 27.5″: kb. 1605 gram
Tömeg 29″: kb. 1665 gram

A kerák gyártója a Rodi, és mivel a gyáróriásnak komoly tapasztalata van keréképítés terén, így sem minőségi, tartóssági, sem az alkalmazott mőszaki megoldásaik terén kifogásaink vagy hiányérzetünk nem volt, és nem is lesz. Felhasználási területe a gyártó ajánlása szerint: xc/trail bringázás, de mi kipróbáltuk cyclocross szakágban is. Erre a 21 mm belső szélesség alkalmas volt, mindkettő fellhasználási területen jól működik. De ahhoz, hogy a kerékpározási stílusodhoz passzoló, a kerékpáros külsők számára optimális szélességet használhasd, a kínálatban ezekben a felniszélességben választhatsz magadnak: 15/21/23/25/27/30/35/40 mm.

Tapasztalataink:

  • a kerékszett gyáriilag tartalmazza a hézagolókat és kupakokat, amelyekkel problémamentesen építettük be és használtuk a kerékszettet a különböző kerékpárokban
  • a csomagban mellékelt Tubeless szett segítségével üzembiztos belső nélküli használat érhető el. Itt a felniprofil is meghatározó, a domború belső szakasz a biztosíték a tökéletes légzáráshoz. Itt meg kell jegyezni, hogy a külsők installálása ennél a profilnál nem egyszerű feladat, de a stabil működés mellett szerencsére erre nem is lesz szükséged túl gyakran.
  • egy szezon nyúzás után (mtb és cx edzés és versenyés) műszakilag tökéletes állapotban van a kerék. A felni ép, küllőtörés, küllőszakadás nem volt, az agyak hibátalnaul futnak. Ez pedig meghatározó benyomást tett ránk.

Készítettünk egy rövid videót, amelyen az 1.8 bar nyomásra fújt belső nélküli kerék extrém hatás mellett is stabilan tartja a levegőt. Meggyőző, nem?

Videó: https://vimeo.com/242571127