fbpx

A thai külsők magyar utakon

A thai külsők magyar utakon
2016-11-04 Tekerni mentem

Kerékpáros nagykövetünk újabb beszámolót készített. Ezúttal a Vee Tire Co. köpenyei voltak tartós bevetésen:

A korábbi gumik tesztelése során leírt alapvető tételeket most is meg kell említenem annak érdekében, hogy bemutassam a felhasználás körülményeit.

A tesztelés körülményei:
Mindennapi munkába járásra használom a kerékpárt, napi 35 km, télen, nyáron, hidegben, melegben, esőben, fagyban. A gumit eddig 6.5 hónapon keresztül használtam. Az első élményem természetesen a súlya. Ezek a típusok ebben a mérettartományban ilyen súlyban vannak. Ez normális. A beépített 5 mm-es kaucsuk réteg okozza a feltűnő túlsúlyt ( Zilent ). Cserébe ad egyrészt egy feltűnő puha, csillapított futást még az általam használt 5-6 Bar nyomáson is, másrészt rendkívüli defekt elleni védelmet. Az időszak alatt nem is kaptam egyetlen defektet sem. Pedig a városban ismeretes, hogy szinte csak az út szélén lehet menni, ahol rengeteg a kavics, üvegszilánkok, fémszilánkok, szögek, csavarok… Persze lehet menni a kerékpár utakon, de én ott ritka vendég vagyok mivel nem éppen praktikus számomra (illetve egyéb ismert okok miatt). Az utakon szintén előforduló élmény lehet a gödör, kanálisfedél, villamos sín…  A mintának köszönhetően kiváló a vízkivezetése. A kanyarban a tapadása is meglepően stabil volt még vizes felületeken is, sőt még hidegben is. Volt, hogy fagy közelben mentem vele és akkor is biztosan viselkedett mindig. Pedig ilyenkor dermedtebb a gumi és nem számítottam ilyen stabilitásra. Bizalmatlan voltam a kanyarokban, de miután többszörösen bizonyított, sokkal bátrabban fordultam vele minden körülmények között. A városi közlekedésben szintén nagy pozitívum a reflexcsík. A Zilent gumi ezzel is rendelkezik.

A Zilent modell meglepően jó keverékkel, reflexcsíkkal és 5 mm-es beépített kaucsuk védelemmel rendelkezik ( „B-Proof 5 mm. Rubber belt”). A reflexcsík az aktuális szabályok szerint megfelel a borostyán sárga küllőprizma kiváltására! Az 5 mm-es kaucsukréteg nagyon erős védelmet biztosít. Ezen alig tud valami áthatolni azok közül, amik az utcán előfordulnak. Az „Energetic Compound” keverék alacsony gördülést biztosít ezzel energiát spórolva az embernek vagy a gépnek (pl. Pedelec). Mérete: 26 x 1.75. Szövetsűrűség: 72 Tpi. Súly 850 g. Bár max. 4.0 Bar a ráírt megengedett nyomást én, mint minden városi gumit, 6 Bar-ra fújtam. Minden gond nélkül bírja ezt a nyomást is. Elektromos kerékpárokhoz is használható (ECE-R75) 50 km/h-ig.

 

A SpeedSter modell egy kicsit szélesebb 26 x 1.95 mérete és „gyémánt” mintázata kiváló vegyes használatot is megenged. Ezt tehát jól lehet használni, ha kell földúton, murván, füvön. Középső tartománya viszont szinte sima. Tehát gördülése meglepő módon a városi gumikéhoz hasonló. B-Proof Protection védelme könnyű de hatékony megoldás. Ez technikailag azt jelenti, hogy sűrűbb az anyaga mint az átlagos gumiknak. Bár max. 3.5 Bar a ráírt megengedett nyomás, én, mint minden városi gumit, 5-6 Bar-ra fújtam. Minden gond nélkül bírja ezt a nyomást is. Nagyon ajánlom városi ingázóknak és túrázóknak. Tehát azoknak, akik útjuk során nem csak aszfaltozott úttal találkoznak. Súlya: 640 g.